Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Inger Johansson - 23 juni 2011 09:29

Puh, tur att man lever! Jag har två stora nyckelknippor till mitt hus med påhängande krångliga fjärrkontroller till grindar. Har verkligen inte saknat fler men i går kväll frågade Nancy plötsligt, när jag rusade runt som en skållad råtta och letade nycklar, hur många knippor jag har. Två sa jag varpå hon formligen tjöt av fasa. Du ska ha fyra förklarade hon och ägarna till mitt hus hör, enligt Nancy, till kinesisk maffia och därför äger dom så många hus och är så rika. Men mannen är från Brunei försökte jag men det viftade hon bort, kvinnan, be mig inte komma ihåg alla kinesiska namn, har en bror som är högt uppsatt i triaden (kan man säga så på svenska?) alltså är min husägare ingift i eländet. Med andra ord, kinesiska maffian kan komma och gå som dom vill i mitt hem. När jag inte blev så upprörd som jag tydligen borde slog Nancy mig - faktiskt - flera gånger på axeln och sa "serious serious". Mest för husfriden har jag nu kontaktat min allt i allo Nick ang nycklarna. Viktigare var dock att ju mer jag tänkt på saken ju surare har jag blivit över olika läckande kranar, slang till tvättmaskin, fullpackad städgarderob men kineska vad det nu är och en hel del till så jag sa till Nick att se till att dom nu kommer med stor flyttbuss, rörmokare och elektriker. Men efter två veckor känner jag mig snart som infödd så jag räknar med att dom kommer med en stackars jobbare på MC som får köra 40 rundor med prylar och agera rörmokare och elektriker fast han själv inte ens har rör och el indraget hos sig. 


Har börjat köpa blommor. Tre orkidéer en för MR10 eftersom den sitter i en fin stenkruka dom andra två för MR12 tillsammans, dom ska jag plantera om. Tror jag ska ha orkidér inne. För mindre än 50 kr för tre st + en stenkruka, kan jag ha råd att skaffa fler och när jag tittade upp på en balkong häromdagen fotade jag orkidéer i blomlåda (i stället för pelargoner). 

Vänster klicka på bilder ser dom finare ut! 

   Orkidéer i stället för pelargoner i blomlåda En skranglig Bouganvillae som jag ska driva upp att bli pampig samt en buskliknande någonting.   Mina tre första orkidéer


Om jag nu inte blir tagen av daga av Kinesiska Triaden, vad dom nu ska tjäna på det, återkommer jag när jag har något att skriva. Förresten jag återkommer nog i morgon det där om jag har något att skriva eller inte stoppar säkert inte mig.


GLAD MIDSOMMAR!  

Ovido - Quiz & Flashcards