Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Inger Johansson - 20 juni 2011 04:21

 Oops, höll på att glömma den pampiga entren. Är det någon som blir sugen att äta här? Själv ska jag hit och äta hummer tillsammans med Nancy någon kväll snart, hon påstår att den är underbar. Blir jag inte sjuk anser jag att restaurangen får anses säker. Åker bilkaravaner från Singapore hit och äter varje kväll kan det inte vara helt fel. 


Så har jag gjort det igen. Publicerade ett inlägg i morse som jag nu skulle komplettera med entren och plötsligt försvann alla tidigare bilder får väl prova igen. 

   När vi närmade oss vattnet och restaurangen kom först den här magra ämliga svarta hunden och morrade. Vi ignorerade den men.....   sen kom den här med hög svansföring som tydligt visade att han ansåg sig stor och vi var inne på hans revir, vi fortsatte dock men......   sen kom fler, sammanlagt 5 st och dom gick i allt snävare cirklar runt oss, Indy och Tintin var RÄDDA.    Jag försökte få ett sista (misslyckat) foto av vattnet där man ser Singapore på andra sidan men kände att vi ska nog härifrån. Avskyr att schasa på hundar men försökte så vänligt som möjligt göra klart vem som bestämmer och schasade bort dom samtidigt som vi gick med (ganska) bestämda steg tillbaka åt vårt håll. Det gick inte helt lätt att få dom sluta cirkla, har aldrig sett sånt hundbeteende förr. Men vi kom därifrån, tydligen :)   Har ni sett en sån mager liten apa på bordskanten. Nedan är den stolta ägaren. Han jobbar på vägen som byggs i området och han sa åt mig att följa med ner till arbetarbostäderna så han fick visa sin apa. Vilket jag gjorde. Hundarna var inte imponerade men när Tintin skällde till försvann apan in i skjulet, förlåt jag menar mannens hem.    Ser ni vad jag menar med en långärmad tröja under en kortärmad, dom vill väl inte frysa. Dom flesta har ju känt Asiens tjocka, fuktiga värme men ni ska veta att skillnaden är stor bara mellan Kuala Lumpur och Johor Bahru. J.B ligger exakt på ekvatorn och har vad som kallas tropiskt regnskogsklimat (lika året om) till skillnad från längre norrut där man har tropiskt monsunklimat (regn- och torrperioder). Ja, får väl skaffa lite mer långärmade kläder. På tal om kläder har jag försökt köpa shorts sen jag kom men inte hittat ett par, varken på marknader eller flotta varuhus, som är stora nog åt mig. Idag har jag köpt utomhusmöbler, dom fanns hemma i affären så dom levereras till mig redan om 8 dagar. Passade då på att gå in i en lite dyrare klädaffär och fråga efter shorts. Hon tog fram dom största dom hade men ruskade själv på huvudet. Dom såg ut som storlek 36. Man säljer inte kläder för övervuxna turister eller nyinflyttade maximänniskor här. Vad göra? Jag ska på gymnastik på lördag och före det måste jag ha shorts.

Ingen bil än!

Ovido - Quiz & Flashcards