Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Mat

Av Inger Johansson - 23 juni 2012 11:48

Min ugn är lagad!  Tog endast 20 dagar så det får anses riktigt snabbt. Kan inte fota den för så klart har man inte fixat inbyggnaden än men den fungerar igen. Här är beviset, en cheesecake som faktiskt smakade lika gott som den ser ut. Knappt halva kvar nu. 

 

 

 

Så var det problemet med bilförsäkring/bilskatt. Det visade sig att jag kom på kant med försäkringsbolaget eftersom jag inte bad någon komma hem till mig och "sälja" förlängning på min bilförsäkring. Då får den personen dels provision och dels förväntas jag ge honom/henne MR10. När jag fått veta det ringde jag igen till försäkringsbolaget och samma eftermiddag kom en ung man och det tog 1½ timme att förlänga exakt samma bilförsäkring jag haft i ett år, suck. Fick dock ett officiellt kvitto att ta till posten och senare samma dag kunde jag betala även bilskatten och få lappen klistrad på fönstret som visar att jag kör lagligt. 

 

Ja så har ni firat ytterligare en midsommar i Sverige och vädervis har jag förstådd från mail att den var bättre ju längre norr man kom i Sverige, jag har haft rapport från Skåne till Dalarna och Västerås-Dalarna verkade ha bäst väder. Men roligt och äta gott kan man ju göra även om vädret ger lite övrigt att önska så jag hoppas alla njöt av årets längsta dag i Sverige. 

 

På torsdag ska jag, Olivia och Evelyn till Singapore och shoppa och äta lunch och ha allmänt trevligt, vi skulle varit där gångna veckan men det ställdes in då Evelyn fick förhinder.  Eftersom jag hittat en superbra mataffär där man kan köpa fina biffar, Jarlsbergsost och allt möjligt annat gott är det kul att åka dit. Kött i Malaysia är kyckling eller fläsk kött. Saknar en god biff ibland. Kan ibland hitta lite biffkött från Australien här men då vet dom inte hur man styckar så det går inte att känna igen. Har försökt fråga vad det är för del av biffen och får till svar "beef! Yes but what cut? Yes madam, cut beef" Sen ger jag upp. I Singapore får man fina T-bone, sirloin eller oxfile. Fantastiskt att marinera och grilla. Lagar mat ute på grillen 3-4 gånger per vecka och läste häromdagen (i svensk tidning) hur farligt det är att äta grillat så jag kanske trillar av pinn när som helst nu. 

 
 
CamillaL

CamillaL

24 juni 2012 16:04

Var i Singapore handlar du? Jarlsbergost låter ju gott...

http://resmed.lundbergs.me

Inger Johansson

24 juni 2012 16:12


Tanglin Mall på Tanglin Rd, bottenvåningen. Välkomna "hem" igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards