Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Uppdatering

Av Inger Johansson - 3 juni 2012 11:03

Känns länge sen jag bloggade så här är lite om vad som hänt. Hmm, inte så mycket. Nyss fick jag lite gäster som kom och överraskade när jag höll på att gräva i trädgården. Har nu gjort en "blommande" rabatt intill uteplatsen och redan medan jag grävde ner dom, nu över en vecka sen, kom dom första jättestora vackra fjärilarna. Idag grävde jag upp runt det papaya träd jag huggit ner, och planterade en klätterväxt  som lite liknar en klematis med ljusblå blommor. När jag var som smutsigast kom Olivia, Joseph, Janise, Greg och en annan kvinna från Australien som jag glömt vad hon hette. 


Greg och Janise bor på sin fina båt Wind Chimes som ligger i Puterin Harbour i Johor Bahru. Dom är också australiensare och jättetrevliga. Förra veckan åt vi lunch på deras båt.  


Här tränar Joseph på rollen i uppföljaren på Titanic!  

Efter lunch satt vi några timmar och pratade och hade jättetrevligt ombord, innan vi åkte till Horizon Hills golf klubb för drinkar och information om golfspelande. Idag gick dom som gillar golf en runda och dom älskade banan.    

 



Idag bestämde vi att på tisdag blir det lunch i Singapore, jättekul tycker jag. Ska också gå på marknaden där och shoppa lite. 


Ja det var inte mycket att orda om men bara för att tala om att vi mår bra, på torsdag, om blodvärdena är som dom ska, får Tintin sin sista cellgiftsbehandling, sen ska han vara botad, håll tummarna!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards