Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

TINTIN FRISK - jag är sååå lycklig

Av Inger Johansson - 10 juni 2012 15:27

 

Så här fin är en fullt frisk Tintin! Den lilla knölen som syns på sidan är bara överbliven hud efter sista operationen. Han fick sin tionde och sista cellgiftbehandling i torsdags, mådde lite dåligt fram till lördag och sen har han varit glad och sprallig som bara den. Verkar nästan som han förstår att han är helt återställd från sina upprepade mastocytom, dom första, i Sverige, grad II det senaste i Malysia grad III, dvs högmalignt. 


Här har varit mycket att göra den gångna veckan, måndag passa lilla Coraline, jätteroligt, tisdag Singapore, där jag hittade Jarlsbergs ost i en affär, dyr som kvicksilver men oh så gott,  onsdag storstädning och tvätt, torsdag veterinären, fredag pysslat om hundarna, lördag shopping inne i Johor Bahru och lunch tillsammans med "båt tanterna" Janise och Judy, båda från Australien, på kvällen middag på den ena segelbåten och hundarna var då med, rena skeppshundarna! Idag söndar har jag mest bara latat mig, orkade inte ens ta ett dopp i poolen trots sol hela dagen. 


Har inget speciellt inplanerat närmaste veckan eftersom jag nobbade en tre timmar lång koncert med klassisk kinesisk musik. En timme hade jag nog kunnat ta mig igenom, men tre, nej tack! Funderar på att passa på att resa lite nu när jag är så centralt placerad i Asien, en flygresa tur- och retur till Hanoi får man för hundralappar och tydligen otroligt billigt att bo där. Jag och Nancy planerar lite löst, hundvakt är problemet. Har tittat på olika hundpensionat men inget i närheten att duga till mina hundar en hel vecka. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards