Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

HUS!!!!!

Av Inger Johansson - 13 juli 2011 09:59

Ja nu är det inte bilen som ger mig grå hår, det är hus. Jag sitter absolut inte i sjön där jag är men det finns så många bättre hus. Huset i Kulai som jag fotade utifrån hade jag helt ställt in mig på men nästa kontakt hade ägaren drabbats av någon slags snällhet, som han såg det, och utrustat hela huset med AC, belysning, gasspis (ingen ugn) massor av i och för sig alldeles nya möbler men ack så fula. Han var övertygad om att jag nästan skulle falla i gråt av tacksamhet så när jag reagerade på mitt svenska sätt och blev både arg och irriterad och förklarade att det var hemskt, både köksinredning och ffa möbler trodde jag han skulle dö av ren konfundering. Ingen förstår mig här!! Bara en sån sak att om jag frågar en person "var det du som ringde för en stund sedan, jag missade samtalet" svarar personen "kanske, vet inte". Hur kan man inte veta om man 10 min tidigare ringt någon? Och, hur ska jag då kunna låta bli att skrika ANTINGEN RINGDE DU MIG ELLER RINGDE DU MIG INTE, VILKET VAR DET? Man talar i kringelkrokar, man försöker ta reda på vilket svar jag vill ha och så svarar man det, vilket det är korrekt eller inte. Ja, så kan man ju också ta sig fram genom livet och aldrig stöta sig med någon. Nu har jag tittat på tre hus till sedan senaste bloggen, två var OK och ett var jättefint. Det första riktigt rena huset jag tittat på. Bara byggdamm på golven eftersom det är helt nytt och faktiskt inte är helt klart men beräknas vara klart om en vecka. Till och med väggarna var helt vita och målade en extra gång som mina vänner har förklarat att man måste. När man köper ett nytt hus är det målat invändigt en gång och så måste man börja med att måla en gång till, det hade den här ägaren redan gjort. Utsikten var fin, trots att det är mycket hus i denna "gated community" som heter Horizon Hills, var det utsikt över golfbanan och den lilla sjön på den. Till området hör ett otroligt tjusigt klubbhus med en pool som jag tror har olympiska mått, den största jag sett, + plaskpooler för småbarn.  Dessutom en otroligt fin 18-håls golfbana, restaurang, affärer mm mm. Det finns tom en grundskola på området men den ser lika mycket ut som ett fängelse som alla skolor i Johor Bahru. Om det är för att inte eleverna ska rymma eller tjuvar komma in kan man ju undra över. Inte ett fönster som det inte är galler för. 

Nu får vi väl se hur det går med ett nytt hus till mig, det enda jag är säker på är att jag ska inte känna mig säker förrän alla papper är påskrivna. Men jag hoppas trots allt på Kulai eller Horizon Hills. 

   Sötast i världen vickar lite undrande på huvudet, är det inte bra nog där vi är undrar nog hon men hon tyckte om att springa runt på gräset vid huset i Horizon Hills så jag tog det som ett tyst godkännande. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards