Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Inger Johansson - 6 juli 2011 14:35

Jag har hittat ett nytt hus:)))) så glad är jag. Det är helt nytt, fortfarande behövs lite kranar och så sättas in. Det är tomt och då menar jag tomt. Jag kan antingen få ägaren att köpa allt dvs skåp, spis, kyl/frys, micro, tvättmaskin, AC, fläkatar, garderober, inget sånt finns om man hyr "omöblerat". Men då får jag betala för det via högre hyra och ägaren bestämmer vilka prylar. Tror jag ska göra en stor investering och köpa allt dett själv och pruta ner hyran lite i stället för att låta honom höja den. Nu tror ni helt nytt ser ut som i Sverige dvs nytt och fläckfritt. Glöm det. Dom vita väggarna var så smutsiga speciellt i trappor att jag krävde att kan det inte tvättas måste man måla en gång till. Jag skriver inte på några papper utan först vill jag ha hela huset rengjort och kranar och sånt klart, sen ska jag besiktiga och jag vet att jag inte kommer att godkänna första gången, men skam den som ger sig. När jag kom hem insåg jag att jag bara fotat trädgård och utsikt eftersom det avgjorde att jag tog huset. Perfekt för hundarna, se själva!

             Balkong från stora sovrummet   Balkongen utanför allrumet


 

Utsikt på baksidan


 Bilden tagen från balkongen, visar utsikten på baksidan av huset. Tintin kan bada i den lilla sjön (men inte människor).


I kväll invigde vi äntligen fiskrestaurangen här om hörnet. Tyvärr glömde jag kameran men vi går snart tillbaka. Åt krabba (helt färsk, den mördades åt oss), nudlar och något som såg ut som tång eller något åt det hållet men smakade starkt av vitlök tror jag det var. Jättegott. Vi kom halv sju så vi såg stället/ställena i såväl dagsljus som mörker fast vi bara var där mindre än en timme. Restaurangen är utspridd på olika "hus" på styltor och när man sitter och tittar sig omkring undrar man om det inte ska rasa ihop när som helst. Säkert var där omkring 100 Singaporeaner förutom oss Taman Laguna bor. Verkligen populärt. Det lär vara 4 restauranger men det är svårt att avskilja. Dom som jobbar där är mest fiskare med familjer men även vad man lokalt kallar djungelmänniskor. Deras barn går aldrig i skolor, dom har ingen religion så ingen vill beblanda sig med dom och dom använder sällan något på fötterna. Dom, tillsammans med arbetarna från Bangaladesh, Nepal, Indonesien och Indien står lägst på rangskalan. 

Ovido - Quiz & Flashcards