Alla inlägg den 20 september 2011

Av Inger Johansson - 20 september 2011 16:47

Efter det mest spektaklära åskväder jag varit med om, med efterföljande 6½ timme elavbrott, fick vi tillbaka elen ffa på nedervåningen. Huset var då olidligt varmt men snabbt insåg jag att bara en del el var tillbaka???? Låter märkligt men det mesta på nedervåningen fungerar utom routern så jag kommer inte ut på intenet annat än med mitt superslöa mobila som jag använder nu. Fasta telefonen funkar inte och inte heller min mobil som satt på laddning. Inga luftkonditioneringar eller takfläktar funkar. Öppnade en stund terassdörren med den följen att det blev ännu varmare och nu även fuktigt inne. Vilken natt jag har att se fram emot. Har i alla fall konstaterat att trots värmen i huset är det ännu varmare ute så ingen idé att ta myggnätet och sova ute. Kl är nu 23 och båda hundarna snusar och sover, det verkar som dom verkligen vant sig vid värmen. Inte en lampa på ovanvåningen funkar heller så nu får jag väl ta ficklampan, en flaska vatten och gå upp och försöka sova. Direkt i morgon bitti ska jag kontakta någon som kallar sig elektriker så håller jag tummarna att en dag ska räcka för att fixa det hela. Om jag inte återkomer med någon ny blogg, överlevde jag väl inte natten :D

PS Tintin mår bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards