Alla inlägg den 6 september 2011

Av Inger Johansson - 6 september 2011 13:31

Så här såg världens sötaste hund Indra ut igår.     Så här......  och så här ser hon ut idag. Hon är lika go som alltid men när trädgårdsfolket kom idag var dom övertygade att jag skaffat en hund till. När jag sa att det var Indy som blivit klippt sa dom no, no, she is pretty. Jag lät dom då få en dush av slangen jag gick och vattnade med, så säger man inte om en av mina ögonstenar. I alla fall tycks hon gilla klippningen, hon kan känna att det fläktar lite mot huden och som alltid när hon är nyklippt, även i Sverige blir hon mer aktiv direkt efter. OK kanske hon är sötare som en liten nalle men det är viktigare att hon mår bra.   Och så här tyckte Tintin om all uppståndelse över Indras klippning.


Idag har jag varit med Nancy till City Square, det stora varuhuset jag tidigare visade på bild. Köpte nya skor, vi käkade lite glass på BaskinRobin, tittade på roliga människor, köpte färdigskuren frukt, snacka om att jag blivit lat, och i kväll har jag bara ätit frukt och kallt vatten. Smaskigt. Dom har öppnat en nybyggd bro från den här delen av stan rakt in till downtown J.B så det tar bara 10 min att köra. Det sorgliga är att man ser vad som var den vackra Dangua Beach men där vattnet sen mindre än ett år tillbaka är så förorenat att man inte kan bada längre. En lång helt tom jättevacker badstrand.


PS gräset tar sig 

Ovido - Quiz & Flashcards