Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Uppdatering

Av Inger Johansson - 14 augusti 2011 03:39

Poppy den charmiga lilla valpen bor nu på en stor farm som heter Noha`s Ark. Där finns massor av hundar, katter, apor, 4 hästar mm konstiga djur. Alla lever i full frihet, matas dagligen, behandlas vid behov av veterinär, vaccineras och alla katter och hundar steriliseras. Poppy tro man kommer att adopteras bort om dom hittar ett bra hem. Kände att jag var så orättvis mot Poppy, klarade inte att gå ut med tre hundar så han fick alltid stanna hemma och nattetid fick han inte komma in i huset eftersom han bet i allt ex soppåsen var i 1000 bitar på nolltid och allt i den åt han upp, kvittade om det var ätligt eller inte. Han var inte heller rumsren så klart. Kändes tungt men jag ångrar mig inte, Indra och Tintin kunde korta stunder leka med honom men när han bet sig fast i Indras svans eller hela tiden väckte Tintin när han låg och dåsade, var dom inte glada. 


Nu kanman säga att jag kommit någorlunda till ro i nya huset. I fredags hände det mesta. Först kom äntligen allt från Sverige, en man körde flyttbilen och tre bar in och packade upp. Då ringde vakten o sa att någon ville komma in och hänga mina gardiner, ok två personer till. Allt var kaos inne så jag hörde tydligen inte telefon då kom en vakt puttrande på sin mc och frågade om dom fick släppa in landskapsarkitekten som ville visa olika gräs. OK bäst att säga ja man vet aldrig när dom kommer tillbaka annars. Att välja grässort visade sig vara en konst. Jag fick lära mig att jag nu har Cow-grass (kanske därför hundarna  hela tiden betar gräs), det är vanligaste grässorten men så vasst och otäckt att man inte kan gå barfota på det och mina stackars hundar som alltid är barfota. Man rekommenderade ett gräs (vet inte namnet) som inte behöver klippas?? såg ut som klöverblad ca  2 cm höga. Det är inte gräs sa jag bestämt. Då plockade man fram Carpet grass som såg ut som vanligt gräs. Det tog jag.

Föörutom häck och några palmer och blommor har jag inte råd med mer på tomten nu. Får jag chans att köpa ut huset om några år ska jag kosta på mer. 


Gardinerna blev  riktigt bra tycker jag.   Gästrum, lika i båda gästrummen och mitt sovrum, svagt gula om färgen framgår dåligt på bilden   Bara dom tunna, svagt gula för balkongdörren i hallen en trappa upp.   Vita i vardagsrummet. Skönt med fårskinn om man skulle känna sig frusen.  Kök (gissa om det var svårt att få en kappa sydd, ingen hade sett eller hört talas om en sådan gardin före och vad gör den för nytta frågade sömmerskan).


Nu blir det inte roligare idag, jag ska fortsätta packa upp dom sista flyttlådorna, dom hade förökat sig från 12 till 20 under transporten. Jag sa i alla fall i Sverige att jag skulle ha 12 st men killen som packade kunde inte räkna och glad är jag, det är ändå massor av saker jag saknar, ex var är min elektriska juicepress och skärmaskin, jo dom gav jag till "hela människan" fick inte rum. Tur att jag fick med ett par filtar, dom kommer jag säkert att ha stor nytta av när temperaturen sjunker som mest ända ner mot 26 grader men oftast närmare 30 även nattetid. En jacka packade jag också, snacka om onödigt. 


Idag skulle jag verkligen vilja till poolen och bada någon timme efter uppackning men det är hopplöst med gipset, har provat en gång, inte kul. 

 
 
Sinnika Storgård

Sinnika Storgård

15 augusti 2011 11:02

Oj så fint och fräscht du fått! Bättre blir det. Det är ju jätteskönt med den värmen landet erbjuder. Kjell har visst varit på jobb i John baru men det var många år sedan. Vad kul för Poppy som fått ett boende och en bra start på sitt liv med din hjälp att bli av med alla loppor och löss.

Selina är vår lilla berner sennen som är 6 år. Läs gärna på min hemsida www.storgard.org där står det mesta.

Må så gott och lycka till med nya gräsmattan!

Kram / Sinnika

http://www.storgard.org

Inger Johansson

18 augusti 2011 13:51

Hej!
Hoppas du såg min hälsning i din gästbok. Läste vartenda ord på din hemsida, lite likt att blogga. Verkligen proffsigt gjord. Hälsa Kjell (om han kommit hem) samt Isabelle och Natalie. Djuen var så klart ljuvliga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards