Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Inger Johansson - 17 januari 2012 06:53

Gissa om jag såg ett fantastiskt hem häromdagen. Var hembjuden till en av Nancys alla syskonbarn som jag träffat på olika fester. Hon lovade att jag kunde få komma tillbaka och ha min kamera med mig så jag återkommer med bilder som inte liknar något ni någonsin sett i ett hem. Exotiskt är väl ordet.

Själv håller jag på och köpslår om en jättefin kinesisk vikvägg 2,4 m lång i 6 delar. Den är utsnidad, handgjord i trä och jättetung men vacker. Ska köpa den men inte ha bråttom, han begärde först RM2400 dvs nästan 5.000 kr. Jag fick själv ner den till RM1100 )2.200 kr men sa att det var för mycket så jag ska tänka på saken. Nästa gång ska jag ha Fong med mig, räknar då med ytterligare prissänkning, betalar max RM1000. När den kommit hem på plats ska jag så klart även fota den. Börjar tycka allt mer om kinesiska möbler, så många hem, särskilt Karens som jag ska fota, har både moderna och ffa antika kinesiska möbler, så fint. Olivia har antika kinesiska dubbeldörrar hon låtit passa in i sitt hus som terassdörr, också jättefina. 

Har fått en del kort från vår julfest men tyvärr inga mer övergripande, dock måste ni se skillnaden i storlek på Nancy, mig och Christoffer :-)


Återkommer inom några dagar med fotografier. 




Ovido - Quiz & Flashcards