Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Mot slutet :(

Av Inger Johansson - 13 maj 2012 02:01

Nu åker snart Christoffer hem, nära midnatt den 15 maj bär det av för honom från Singapore. 


Vi har ganska mycket att göra på dagar och kvällar. Grilla har blivit en favoritsysselsättning under dom svarta heta kvällarna. Häromdagen fyllde Joseph 59 år, då bjöd hans fru Olivia vårt "lilla gäng" dvs Geraldine, Sebastien, Coraline, Christoffer och mig samt så klart Joseph, på middag på en mysig restaurang med supergod mat, dock får man alltid lite för lite mat för en västerlänning. Det räcker åt mig men Christoffer har när vi är ute själva beställt dubbel portion vilket har missförståtts på ett roligt sätt. Första gången var det spagetti chicken bolognese (Malaysias svar på vanlig bolognese). Chris bad att få dubbel portion och efter minst 10 frågor och svar trodde vi servitrisen hade förstått, men icke. Hon kom med två tallrikar med dubbel portion på båda, alltså 4 portioner! Eftersom jag beställt min mat förklarade vi misstaget. Inga sura miner, dom bara bar ut ena tallriken och inget tal om att vi skulle betala för den. För säkerhets skull hade dom slängt in dubbel portion åt mig också utan att debitera detta. När Christoffer uppe på golfrestaurangen här i Horizon Hills också beställde dubbel portion fick han det men på två tallrikar!


Efter restaurangbesöket köpte vi tårta och åkte hem till Sebastien och Geraldine och hade en myskväll, det visade sig att Sebastien är verkligen duktig på att spela gitarr och sjunga.     

 


Vi har varit ca en gång/vecka till stranden och badat men tillbringar aldrig mer än max 3 tim där inklusive lunch, det är mycket varmt. Christoffer är brunare än han någonsin varit förut och ser så stilit ut - tycker mamma!

             

Lite strandbilder, vattnet är helt underbart varmt och igår låg vi i vattnet och pratade och hade härligt i över en timme utan att känna att det började kyla det minsta. Så gillar jag mitt badvatten i havet, ca 30 grader är lagom. Det är South China Sea vi badar i.


Tintin mår bra (många har frågat) han ska ha en till cellgiftbehandling sen är det färdigt. Hans blodvärde var lite påverkat i torsdags efter den behandlingen så vi måste kanske skjuta på sista behandlingen till det normaliserats. Han mår alltid dåligt behandlingsdagen och ca halva nästa dag men sen brukar han, och så även denna gång, vara tillbaka till sitt gamla busiga jag.    


Nu önskar jag bara att Tim och Deena kommer och hälsar på, jag längtar så otroligt efter dom. Deena har jag inte träffat på flera år så det känns svårt, men hoppas hon kan och vill komma snart. Tim och hans Elena och så klart min älskade Sandra vore inte heller så tokigt att få besök av :) Vänner, fd grannar, fd arbetskamrater och alla andra bekanta som känner för en trip till värmen är självklart välkomna. 

 
 
Ingen bild

Sinnika

14 maj 2012 14:25

Så mysigt ni ser ut att ha haft, syns på alla foton. Här är det än så länge bara vår men inte någon riktig värme men den kommer snart. Vår älskade vän Selma har lämnat oss och det känns verkligen konstigt. Nej nu måste jag jobba vidare.

Hälsa Chris så mycket och hoppas resan till nästa mål går bra för honom. Ha det så gott Inger i värmen och solen :), sköööönt.

Kram Sinnika

Inger Johansson

19 maj 2012 12:34

Jag är så hemskt ledsen för dig och hela din familjs skull Sinnika, vet hur ont det gör när en hund dör. Tyvärr blir dom inte gamla så man vet det från början men är sällan förberedd ändå. Svårt att tänka mig ert fina hus utan den godmodiga, vackra Selma. Ni har ju fortfarande djur i huset, men ett djur ersätter aldrig ett annat, man älskar var och en på sitt speciella sätt.
Hoppas nu sommaren bara är runt knuten för jag vet hur mycket du får att göra för att göra fint ute då. Ha en riktigt skön sommar!!
kram från Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards