Alla inlägg den 9 december 2011

Av Inger Johansson - 9 december 2011 07:59

Vet att det klagas att jag skriver för mycket om hundar så hoppa över detta inlägg dom som tycker så.

Tintin är nu opererad. Undr gårdagens operation av hans tumör hittades en till som dock var mindre än 2 mm men även den opererades bort. Efter att han observerats i sex timmar fick jag hämta honom. Han verkade ganska OK men lite slö. Inatt har han "gråtit" antagligen smärtpåverkad så jag var upp och gav lite extra smärtstillande, ett kodeinpreparat. Efter ca 30 min blev han lugn och somnade och sov till 4 då vi gick upp. Han fick fyra mediciner som jag blandade i hans mat i morse sen åt han ingen mat!!

Han ska ha smärtstillande, antiinflammatorisk, antihistamin (tumören var histaminproducerande så nu frisätts massor av histaminer i kroppen så han är alldeles röd i skinnet och har klåda). Även Omeprazol för magen ska han ha. Fick lirka i honom medicinerna utan mat, han orkar ändå inte protestera allt för mycket. Ska byta bandagen i morgon samt plocka stygnen om en vecka. Dom har lagt om supersmart, skulle vilja visa våra svenska veterinärer. Ingen hemsk strut på huvudet utan efter omläggningen har dom dragit på en elastisk kroppsväst som håller allt på plats typ gammeldags brynja. 

23 december får han första cellgiftbehandlingen, därefter en i veckan fyra gånger därefter i ytterligare 4 månader 2/månad. Ett dygn på djursjukhuset måste han tillbringa i samband med varje behandling, det blir inte roligt. Han ska också äta medicin mot biverkningar och annan medicin för att skydda lever mot skador av cellgifterna. Nu gnäller han så jag måste gå.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

AMARAN


Ovido - Quiz & Flashcards