Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Inger Johansson - 18 februari 2012 12:54

Har inte glömt min blogg men ibland kommer man in i en vardagslunk utan att det inträffar något att skriva om. Ska därför hålla mig kort.


Tintin fortsätter sina cellgiftbehandlingar och det fungerar nu bra. Han hade små risgrynstora tumörer men dom är borta.


Jag har föreläst tre gånger för medecine studerande årskurs 4 på Monash University. Ganska kul men så otroligt annorlunda mot Sverige att det är svårt. 


Idag lördag, har jag promenerat runt i Horizon Hills och försökt få med villiga personer på en middag 4 mars där vinsten går 50% till hundar, 25% till ett barnhem och 25% till ett hem för handikappade barn. Har åtagit mig att få ihop ett bord, dvs 10 platser, dom dukar alltså med ett antal runda bord med 10 stolar runt varje. Har fått ihop mina 10 men har fler på gång. Underhållningen som ställer upp gratis är ett väldigt populärt band i Malaysia men som nästan alla spelar dom låtar från 60-90 talet. Det är också allt man hör på radio. Senaste musiken kan man höra på någon station från Singapore men den är inte alls populär konstigt nog. Maten blir som tydligen alltid vid sådana här tillställningar 8-rätters middag. Bara att äta, dvs dom ska plocka in och ut alla rätter, brukar ta 3-4 timmar. Man dansar och har lotterier. Ska försöka komma ihåg kameran denna gång, glömde i november. Pga mer sponsorpengar går biljetterna på 70 ringit (150 kr) per styck denna gång mot 100 ringit förra gången. 


Annars är min vardag ganska inrutad, tre gånger i veckan åker 3-6 personer från min gata till poolen för morgondopp och frukost där. Varje morgon kl 7 när det ljusnar går jag en rätt lång vända med hundarna men måste vara hemma senast 8 sen är det för hett att promenera. På kvällen dags för ny runda, efteråt brukar vi träffas längst upp på gatan jag bor och stå någon timme med hundar och barn och prata och umgås. Väldigt kul faktiskt. Min trädgård är mycket roligt och givande att jobba i och trots att den inte är stor skulle jag kunna rensa ogräs hela tiden eftersom det växer upp vartefter jag tar bort det. Dock har så många av växterna blivit så stora nu att det inte finns lika mycket plats för ogräs. Träffar mina vänner ofta, om jag inte hört av mig på några dagar kommer dom bara hem till mig och ser att allt är OK. Vi shoppar på nattmarknaden, på den finare gallerian och ca en gång per månad i Singapore. Ska dit med Nancy kommande veckan. Ut och äta lunch eller five o´clock tea är också populärt.


Tja, vardagslunk med andra ord!


http://youtu.be/yEH4Yum4nN4 

Ovido - Quiz & Flashcards