Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Fest

Av Inger Johansson - 6 mars 2012 06:08

Så var det då dags för en välgörenhetsmiddag igen. Denna gång gick hälften av behållningen till Nanas Sancuary (hemlösa hundar, katter mm) och den andra hälften delades mellan ett barnhem och ett hem för förståndshandikappade. I det här landet behåller i princip ingen ett handikappat barn, såväl fysiskt som psykiskt handikappade, inkl utvecklingsstörningar, placeras på hem och glöms bort. Ingen hälsar på dom, ingen kontakt med någon familj. Dom svälter inte där, men allt lite extra såsom finare kläder, leksaker och liknande får dom endast som mottagare av välgörenhet. 


 


Vid bordet i förgrunden kan man se Nancy och Fong, men vi satt inte vid samma bord, själv hade jag lockat med mig en mycket trevlig svensk man, Sture som skymtar i förgrunden på nästa bild, där kan man också se min vän Jenny.

Många rätter serverades men inte var jag särskilt mätt när jag gick därifrån, måste tyvärr säga att jag inte gillar maten här särskilt mycket. Söker mig gärna till ställen som serverar västerländsk mat eller lagar min egen mat. Börjar förstå invandrarna till Sverige som envisas med att äta sitt hemlands mat. Tyvärr älskar jag deras bakverk och godis och glass finns det gott om, så inga problem att hålla vikten uppe.


Vet inte riktigt hur jag ska hantera all vänlighet och givmildhet när det gäller att komma med mat som man tycker jag ska prova. I lördags morse på morgonpromenaden kom Scott, en granne i sin bil, han stannade och gav mig en plastpåse med frukostmat han just varit och köpt. Jag protesterade verkligen men han ville att jag skulle ha det och sen komma och tala om vad jag tyckte. Här ser ni frukosten! Därefter vände han bilen och körde ut igen, han måste ju fortfarande köpa frukost till sin fru och son.

Smakade som det ser ut, dvs kryddigt, smetigt och otäckt. Skulle jag gå över och säga det eller skulle jag låtsas att det var gott och då riskera att han fortsätter ge mig frukost? Inte ens hundarna åt det. Jag gick i alla fall över efter några timmar och tackade igen och sa att det kanske var lite väl kryddigt för min smak så då sa dom genast att nästa gång skulle jag få något mindre starkt. Suck :(


Nåja, har man inga värre problem än alltför givmilda och rara grannar ska man väl inte klaga.

Petra talade om att nu kan man ana våren i Fagersta så antagligen gäller det för större delen av Sverige, ha en riktigt härlig vår!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

AMARAN


Ovido - Quiz & Flashcards