Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Inger Johansson - 9 mars 2012 11:31

Fredag och jag har ingenting planerat för helgen. Trist! Tror jag ska fråga Jenny om hon har lust att åka till Singapore lördag och äta lunch och shoppa lite, måste komma ut.


Idag har Indra varit hos sin "frissa" Hon blev lika liten som alltid efter klippning, jag kom precis i tid att hämta så jag kunde stoppa personalen från att spraya parfym över hela hunden. Det är sant, dom avslutar alltid med en parfymdush över hela hunden. Idiotiskt!!


Här är en bild på grannen som för ett par månader sedan räddade en fågelunge. Hennes närmaste granne klättrade upp och rensade ett fågelbo eftersom han tyckte dom förde för mycket liv. Tre små dunbollar föll ner på backen och två dog den tredje räddade denna dam. Hon har matat den med maskar och larver och den är helt präglad på henne. Fågeln flyger helt fritt men så snart hon ropar kommer den och sätter sig på hennes axel. När hon pratar med den härmar den hela tiden låter jättekomiskt.

Och så en bild på en av "mina" småvuxna härliga grann barn. Denna pojke Hung är fyra år men ser ut som ca 18 månader. Han är duktig att tala och kallar mig Auntie. Tror det är ungefär som tant som ungar sa förr i världen i Sverige.

Intet nytt under solen får man nog sammanfatta senaste dagarna.    

Skulle vi inte alla vilja skydda våra barn så här hela livet?   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

AMARAN


Ovido - Quiz & Flashcards