Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Bananer och papaya!

Av Inger Johansson - 29 november 2011 23:05

Dom första bananerna tittar fram och papaya trädet där jag hoppades på frukt nästa år så sent som för några dagar sedan har redan små frukt. Först blommor som nu omvandlads till krusbärsstor frukt men allt växer fort. Saker börjar blomma i trädgården och Sandra skrattar åt mig och säger att alla gamla verkar älska växter och trädgård, suck. Ja om jag nu inte ska skriva om hundar hela tiden går jag väl över till växter ett tag. Själv är Sandra inte riktigt pigg, hon har haft huvudvärk och känt sig hänging i tre dagar och i går kväll hade hon feber. Hon mår hyfsat på morgonen men under dagen blir hon trött och ligger mest inne. Här är bild från vårt morgondopp i går, poolen hade vi i stort sett för oss själva som vanligt, men badvakt finns så vi drunknar inte :)

   

Bananer. Under var blad som öppnas i blomman finns en bunt bananer, undrar vad som kommer att smaka?



Cats whiskers

 

Glömt vad dom heter men det är inte hibiskus blomman till trots. 

Blue pea flower (som verkar vit) extremt snabbväxande klängväxt som jag hoppas snart ska täcka mur och staket 

 

Små små papayafrukter invid stammen, en blomma syns fortfarande upptill

 
 
Kina

Kina

30 november 2011 09:17

Åhhh så häftigt med alla exotiska växter. Tänk att få skörda egna bananer och papaya, lyllos dig :) Hoppas du har det bra där nere! Idag ska jag ut till mamma och pappa, dom får besök av en cocker spaniel (pappas älsklingsras) 5,5 år som söker nytt hem. Hoppas dom finner varandra:)
Kram Kina

http://kinasvardag.blogspot.com

Inger Johansson

30 november 2011 14:42

Jag tycker om att höra när människor adopterar en hund, speciellt när man börjar bli lite äldre. Sannolikt kommer jag aldrig mer att skaffa en valp, jag är 65 år och då är det inte säkert att valpen skulle dö före mig. När Tintin och Indra inte finns mer ska jag adoptera en hemlös gatuhund här i Malaysia. Hoppas det klickar mellan dina föräldrar och cocker spanieln. Låt mig gärna veta.
kram Inger

 
Sinnika Storgård

Sinnika Storgård

2 december 2011 16:09

Oj så mysigt med bassäng och härliga växter. Nu börjar det äntligen frysa på här. Tycker det är så in i bomben smutsigt när det bara haglar plusgrader. Hoppas Sandra känner sig piggare nu, det är alltid jobbigt och känna sig dassig när man är ledig och har lite semester.
Måste bara tillägga till din kommentar ovan att jag inte heller skulle vilja skaffa valp igen. De är söta och goa men det har sina baksidor. Är inte alls främmande för en vuxen hund som är ett färdigskrivet kort. En valp är ett oskrivet kort vilket kan vara kul att fylla i för den som har tålamod. Jag besitter lite dåligt med sådant. Just nu har jag väldiga problem med Sune (kastrat) som är 4 år. Han har börjat kasta sig in i väggarna och hänga sig där tills han sakta faller ned. Nog för att tapeten är randig i sitt mönster men för den skull vill jag inte ha fler ränder. Ja ja, sånt är livet. Nu är det fredag och en ledig helg väntas med öppna armar, skönt. Må nu så gott och ta hand om varandra!
Kram

http://www.storgard.org

Inger Johansson

2 december 2011 16:32

Sandra är nästan frisk men Tintin har fått tillbaka sin cancer. Jag är förtvivlad. Han opererades för ett år sen och friskförklarades vid efterkontroll efter 6 mån men nu ny tumör. Om labprover och röntgen inte visar utbredd sjukdom ska han opereras igen. Besökte vet idag efter att Sandra upptäckte tumören igår och nu håller jag andan, om 2-3 dagar får jag veta resultatet av dagens besök. Önskar han "bara" klättrade på väggarna men förstår att det är jobbigt. Vet inte hur jag ska berätta för Christoffer eftersom han älskar Tintin så mycket. Han kommer hit 15 eller om det var 16 december, Sandra åker hem på söndag strax före midnatt. Har i alla fall en jättebra veterinär på ett fint djursjukhus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Ovido - Quiz & Flashcards