Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Klädsel

Av Inger Johansson - 24 oktober 2011 10:21

Bild på ett par väldigt duktiga trädgårdsarbetare. Dom ska egentligen bara klippa gräset och kratta upp det men rensar alltid rabatter och beskär växter så jag inte har nästan något att göra själv. Idag såg det ut som det skulle regna på morgonen medan dom var här men innan dom gick hade åskan vi hörde i fjärran försvunnit och inte en droppe regn kom utan jag fick snällt tillbringa nästan 2 timmar i enorm hetta med att vattna. Min klädsel är dock väldigt annorlunda. I stället för att skydda mig mot värme och sol som dom gör med heltäckande går jag alltid i shorts och top. Jag dricker också kallt vatten medan dom alltid har med sig flaskor med varmvatten och tackar nej till kall dryck. Har slutat erbjuda vet att dom inte dricker kallt. Har fotat lite i min trädgård och inne så ni får se. Ett mangoträd är grannens, gissa vilket :) Frukten kan ju ge en ledtråd, jag har inte frukt på något träd än. Som ni ser blev det gräs till sist.   Bild på m                      

 
 
Kina

Kina

27 oktober 2011 09:41

Åhhh vad fint du har det i ditt hus och i trädgården.
Kram Kina

http://kinasvardag.blogspot.com

Inger Johansson

27 oktober 2011 10:25

Hej Kina!
Din blogg ser så proffsig ut, syns att jag är en gammal tant när man jämför lay outen i våra bloggar (eller snarare min brist på lay out). Mina barn, mellan 25-45 år gamla klagar alla tre på hur trist min blogg ser ut men jag kan inte göra något åt det. Kan bara skriva och ladda ner bilder.
Tycker det är jätteroligt att läsa om dig och får en inblick i hur hösten går framåt i Sverige. Tråkigt med vovvens känsliga tassar men du får väl korta ner lite på din hundpromenad går det säkert bra. Tänkte också att du kanske vill veta att jag får med mig Wong Wong (burhunden) ut på promenad ca 3 gånger per vecka. Hans tassar är dock helt förstörda efter 3 år oavbrutet på ett gallergolv. Dom ser helt platta ut, inga "kuddar" kvar under tassarna och han går illa och efter ca 5-10 min kan han inte gå längre. Jag sätter mig då på en stenbänk och bara umgås med honom, klappar och kelar vilket han absolut älskar. Han blir emellertid lite aggresiv mot mina hundar då, han vill inte att dom ska komma till mig, tror han vill ha mig för sig själv. Jobbigt att lämna igen honom, han stoppas då in i buren igen där han får sitta och suga på sin lilla gummislang för att få vatten ur flaskan. Hundar dricker jättemycket här eftersom det är över 30 grader i stort sett dygnet runt året runt. Jag skriver inte mer om det här på min blogg, alla vill inte läsa om "hundeländet" i Malaysia men eftersom du har ett genuint hundintresse kanske du vill veta. Vi hörs igen hoppas jag.
Kram
Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

AMARAN


Ovido - Quiz & Flashcards