Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Burhunden

Av Inger Johansson - 8 oktober 2011 12:09

Äntligen har jag lyckats få ut burhunden ur buren. Han har suttit där i tre år berättar ägarna Jennie och Lee. Orsaken var att dom fick en liten då eller kanske det var hennes syster som fick en liten, alla bor i huset inkl både farmor och mormor. När dom fick barn kunde dom inte längre släppa ut hunden ur buren, varför går nog aldrig att få  förklaring på. Jag tänkte börja anklaga dom för djurplågeri osv men dom var så otroligt snälla, när jag frågade om jag inte kunde få ta med den på vår promenad var det inga problem. Jag blev också bjuden på grillfest den 15 okt kl 8 på kvällen så hur kan jag tacka genom att skälla och bråka. Inte heller skulle det hjälpa Hong-hong eller Tong-tong, blev inte heller riktigt klok på namnet. Först kunde han knappt gå, verkade helt stel, 4 år gammal varav dom 3 senaste i en liten bur, men efter en stund gick det bättre men inte sprang han precis. Var mest social ville sniffa på Indra och Tintin och tryckte sig intill mitt ben i början av promenaden. Vi var ute ca en timme. Sorgligt när han stoppades tillbaka i buren, han stretade emot så Lee fick bära fram och stoppa in honom. Han kan inte ha något mjukt att ligga på, ligger på ett galler eftersom han kiss- och bajsar i buren. Vatten får han suga i sig från en flaska med en liten slang ner i buren och mat får han tydligen för han är inte mager. Pälsen är antagligen aldrig borstad eller tvättad, han var helt tovig utom kala fläckar där han hade ohyra som angripit huden. Men, nu har vi kommit överens om att jag får ta med honom på mina rundor när dom är hemma och kan släppa ut honom så det var mitt första mål. Nästa är att jag ska komma på en ursäkt att han får leka på min tomt så jag kan ta trädgårdsslangen och bada och schamponera honom. Får låta Tintin visa honom hur man gräver och begraver ben i mina rabatter och så blir han så smutsig att jag måste bada honom. Har allt planerat. Känns i alla fall lite bättre nu. 


Nu ska jag alltså på grillfest, verkar som alla grannar är bjudna, den 15 okt. Den 16 till ett stort hotell på en middag där vi betalar dyrt men alla pengarna går till SPCA dvs djurskydd, ffa hjälpa herrelösa hundar. 


Måste höra med Nancy för det var något mer inbokat men det har jag glömt just nu. 


Tack för mail och meddelanden, det var jätteroligt att höra lite om er både släkt, vänner, fd arbetskamrater, bekanta och bloggkompisar. Idag har jag städat hus, ätit luch med Nancy som kom och hälsade på samt varit 2 tim på skolan och undervisat. I kväll ska jag äta mat hos Olivia och Joseph. Det är alltid lika kul för då kan jag ta med hundarna som får leka med deras vita Jack Russel, Dino. Ska ta lite kort får ni se ett charmtroll till. Han är 11 år men far runt som en valp. Alla hundar har det inte eländigt i Malaysia, bara dom flesta. 


Nu räknar jag ner veckorna till först Sandra mitt barnbarn kommer i mitten på november och sedan Christoffer, yngsta sonen i mitten av december.  Båda stannar ungefär tre veckor var. 

 
 
Kina

Kina

9 oktober 2011 19:36

Hej! Vad glad jag blir för den lilla hunden. Vilken tur att såna som dig dyker upp och kan göra en god gärning. Min mamma har nu varit på undersökningar, gastroskopin visade ett litet magsår och koloskopin visade att tjocktarmen var lite inflammerad. Har fått mediciner för båda delar och ska förhoppningsvis bli helt bra. Idag var det frost när jag och hundarna var ut på morgonprommisen, fy så kallt :( Jag är gillar verkligen inte den årstid vi har framför oss nu men det gäller att peppa sig själv så jag inte störtdyker....Ha det bra!

Kram Kina

http://kinasvardag.blogspot.com

Inger Johansson

10 oktober 2011 00:47

Hej! Verkligen skönt att höra att det var en godartad förklaring till din mammas anemi.
Jag fortsätter fjäska för burhundens ägare så i går kväll fick han åter följa med oss på en promenad. Tror han har väldigt ont under tassarna står och ligger ju på ett tunt burgaller dygnet runt. Har erbjudit en specialdyna jag köpte när mina hundar flög till Malaysia men dom tackade nej för jobbigt när han kiss- och bajsar på något, nu står buren upphöjd så dom bara spolar med trädgårdsslangen under den. Svårt att vara vänlig mot dessa människor ska du veta men för hundens skull fortsätter jag, vi hörs! //Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Johansson - 19 augusti 2012 12:28


Idag har nästan hela dagen bara runnit på utan att jag orkat ta mig samman och göra något alls. Tror tröttheten och nedstämdheten är pga nästan sömnlös natt med fyrverkerier till fyra i morse. Ändå, tvingade mig själv att gå ut och vattna är rädd om ...

Av Inger Johansson - 18 augusti 2012 13:48

Så här förbereder sig grannarna som är kineser för att ikväll fira, och säkert försöka överträffa några andra grannar som är malay dvs muslimer. Idag är första dagen av Hari Rays Puasa och i morgon andra och sista dagen. Det innebär slutet på Ramadan...

Av Inger Johansson - 6 augusti 2012 15:18

Visst vore det trevligt att kunna ta en dush innan man lägger sig när temperaturen, som alltid, har varit över 30 grader hela dagen. Men sån lyx har inte jag. Fick för mig häromdagen att nu ska jag göra något åt det dåliga vattentrycket i hela huset ...

Av Inger Johansson - 26 juli 2012 04:19

    Några bilder från vår morgonpromenad där vi nästan alltid är ensamma. Möter bara någon enstaka person ibland. Promenera anses inte hälsosamt.   Kolla in bananerna, om ett par veckor färdiga att skörda och vem som helst kan ta, trädet v...

Av Inger Johansson - 25 juli 2012 15:34

Har inte bloggat på länge eftersom jag planerade att gå runt här och fota lite i området så jag kan visa Horizon Hills med alla fina hus och glada människor. Men jag glömmer alltid kameran dagtid och på kvällarna när jag tänkter blogga är det ju mörk...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

AMARAN


Ovido - Quiz & Flashcards